· 

Knelpunten in de zorg: Meedenken met de zorginstelling

Één van onze prioriteiten is het up-to-date blijven van de knelpunten in "zorgland". Mede-oprichtster van ZOSz Corina zit altijd bovenop, en is een bron van informatie en inspiratie. Graag delen wij haar bevindingen met jullie. 

 

Wat speelt er?

Het thema van vandaag is toch wel: Hoe behoud ik mijn goede zorgverleners? Zowel in loondienst als de zzp'ers die in de smaak vallen. Het personeelstekort blijft een groot probleem, en veel zorgverleners zeggen hun dienstverband op om als zzp'er aan de slag te gaan.

Hier en hier lees je hoe dit onlangs in het nieuws was, en hier lees je een opiniestuk vanuit het perspectief van de zzp'er (interessant!).

 

Wat doet ZOSz hiermee?

Om het leed van het personeelstekort iets te verzachten, probeert ZOSz altijd zoveel mogelijk "toppers" én vaste gezichten te koppelen aan de zorginstellingen. Wij controleren natuurlijk de kwaliteit van de zzp'er zoveel mogelijk vóóraf. Maar dat blijkt in de praktijk niet genoeg!

Daarom besteden wij heel veel aandacht aan het volgen van het gedrag en de betrouwbaarheid van de ZOSzer, wanneer ze aan de slag gaan.

 

Komt een zorgverleners zonder reden niet opdagen? Meldt zij zich vaak ziek? Dan trekken wij direct aan de bel! 

 

We werken met mensen op basis van vertrouwen, en wanneer dit vertrouwen geschonden wordt zijn we niet bang om samenwerkingen te stoppen. EXIT noemen we dat!

 

Aan de andere kant belonen wij onze toppers, en kijken we continu hoe we de samenwerking tussen zzp'ers en de zorginstelling kunnen verbeteren. Zo proberen wij mee te denken met de zorginstelling, en de kwaliteit van de zorg hoog te houden. Dit is immers waar de zzp'ers voor staan.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0