FAQ

Wat is mijn uurtarief als zorgverlener via ZOSz?

Created with Sketch.

ZOSz vindt het belangrijk om voor jou als zzp'er de hoogst mogelijke uurtarieven te onderhandelen bij de opdrachtgevers. Dit tarief verschilt per opdrachtgever en is afhankelijk van het niveau van de gevraagde zorg.


Een voorbeeld voor een dienst kan zijn:

Rondezorg, niveau IG: €40,- per uur. 

Rondezorg, niveau Helpende: €35,- per uur.

Nachtzorg Hospice: €40,- per uur. 

Etc.


Deze tarieven zijn indicatief, en kunnen dus verschillen! Wanneer je bent ingeschreven, staat bij alle nieuwe diensten het uurtarief aangegeven. 

Naar wie stuur ik mijn facturen?

Created with Sketch.

Als zzp'er stuur je normaal gesproken je factuur naar de opdrachtgever. Bij ZOSz werkt dit anders. Je stuurt  urenlijsten naar ons. Wij verwerken je uren voor jou, en jij maakt je facturen alleen voor je eigen administratie. De reden dat wij dit centraal houden, is omdat het voor opdrachtgevers niet wenselijk is om met allemaal individuele zzp'ers te werken. Iedere zzp'er maakt haar/zijn eigen factuur op een eigen manier, en hiermee is de kans op fouten een stuk groter.


Hoe doen we het dan wel?

1. Jij houdt zelf je uren bij, en maakt je factuur voor eigen administratie. 

2. Je vult een ZOSz urenbriefje in, met het kenmerk van je factuur/factuurnummer erop. Deze stuur je naar ons op.

3. Wij verwerken alle uren van alle ingeleverde urenbriefjes periodiek, en sturen deze in één keer door naar de opdrachtgevers.

4. Wij krijgen al het geld van de opdrachtgevers in één keer, en sturen dit weer door naar jou, a.d.h.v. je ingeleverde urenbriefje en je gewerkte diensten.


Dit is de service die ZOSz biedt, zodat jij sneller en makkelijker je geld krijgt voor je gewerkte diensten. Het is daarnaast ook voordelig voor de opdrachtgevers, omdat zij maar één verzamelfactuur hoeven te verwerken i.p.v. alle losse facturen. 

Wanneer worden mijn facturen uitbetaald?

Created with Sketch.

IN DE REGEL: 5 à 6 weken na de gewerkte dienst. Dit is 3 à 4 weken na de facturatie aan de opdrachtgever.

ZOSz verzamelt alle ingeleverde urenlijsten van de zzp'ers, en stuurt deze in een verzamelfactuur naar de instelling. Wanneer de instelling het volledige bedrag op onze rekening heeft gestort, betalen wij de bijbehorende facturen van de zzp'ers binnen 5 werkdagen door.

Wij sturen deze verzamelfacturen op vaste dagen weg naar de instelling. Het is dus handig dat jij als zzp'er je urenlijst voor die datum inlevert bij ons. We sturen alle actieve ZOSz'ers ook altijd een reminder, een aantal dagen voordat we de verzamelfacturen gaan opsturen.

De instelling heeft dan een betaaltermijn van gemiddeld 14-21 dagen, en wij hebben daarna weer 5 werkdagen om het aan de zzp'er over te maken.

LET OP! Wij kunnen nooit garanderen dat de zorginstelling binnen onze strakke betaaltermijn betaalt. Wij betalen de zzp'er, wanneer de zorginstelling ons betaalt. Wij schieten nooit geld voor.

Ik heb het geld van mijn gewerkte uren nog niet ontvangen. Hoe kan dit?

Created with Sketch.

Om erachter te komen of je betaling vertraging heeft opgelopen, en wat de reden ervan is, kun je de volgende stappen doorlopen.

Check of de gewerkte dienst al langer dan 4 à 5 weken geleden is. Is dit zo? Volg dan de volgende stappen:

1. Check of je de urenlijst de maandag na de gewerkte dienst hebt ingeleverd. Lever je je urenlijst later in? Dan loopt de uitbetaling ook vertraging op.

2. Check of er een correctie heeft plaatsgevonden op één of meerdere diensten. Hierdoor kunnen we de diensten pas later factureren aan de zorginstelling. 

3. Heb je alles correct gedaan? Tot slot kan het zijn dat de zorginstelling te laat is met betalen. ZOSz heeft hierin de verantwoordelijkheid om de instelling betaalherinneringen te sturen, en ervoor te zorgen dat het geld z.s.m. wordt overgemaakt.

Kan ik ZOSz gebruiken als referentie voor andere bemiddelingsbureaus of opdrachtgevers?

Created with Sketch.

NEE. 

ZOSz is namelijk geen opdrachtgever. Dit is de zorginstelling waar je de diensten draait. Je kunt dus beter direct bij de zorginstelling om een referentie vragen.